Campagne: Kun jij deze emoji’s lezen?

Emoji's kunnen we tegenwoordig niet meer wegdenken uit ons (online) leven. Niet gek dus dat nu ook reclame's in emoji-ta...

Emoji’s kunnen we tegenwoordig niet meer wegdenken uit ons (online) leven. Niet gek dus dat nu ook reclame’s in emoji-taal worden gemaakt.

Drug-Free-Kids

Drug-Free-Kids is een organisatie die, hoe verrassend, jongeren waarschuwt over de gevaren van drugs. Om de doelgroep nu nóg beter te bereiken hebben ze een nieuwe campagne geheel in emoji stijl. Er komt geen woord aan te pas, de emoji’s vertellen de boodschap. Lukt het jou om de ’tekst’ af te lezen uit de emoji’s? De emoji’s moet je wel in het Engels aflezen om te weten wat er staat. Wij vinden het nog bést een beetje moeilijk.

Zie ook: Waarom een emoji een emoji heet

 

  Antwoord: I wish likes weren’t so important

Antwoord: Being popular isn’t everything

 

Beeld: Drugs-Free-Kids

Laatste nieuws