Lokale Albert Heijn wordt grote hit op social media dankzij filmpjes

Door op
Lokale Albert Heijn wordt grote hit op social media dankzij filmpjes

Harry Piekema was jarenlang het gezicht van de reclamespotjes van de Zaanse Albert Heijn. Ronald de Jong van het AH-filiaal in Boxtel wordt niet zijn opvolger, maar hij scoort wel keer op keer op social media met zijn filmpjes in de supermarkt en doet daarmee een gooi naar minstens zoveel bekendheid.

Succes

De Jong laat in een interview met Omroep Brabant weten dat hij graag met zijn klanten communiceert. "En Facebook is daarvoor een geweldig medium.” Hij maakt samen met de medewerkers van Albert Heijn in Boxtel voor de lol hun eigen reclamefilmpjes in hun eigen winkel. Wat resulteerde in een groot succes en dat hadden ze zelf niet verwacht. Op de vraag of hij daadwerkelijk ziet zitten om het nieuwe televisie-icoon van de supermarktketen te worden, antwoordt hij het volgende: "Ik snap de vraag, maar dat is geen doel op zich. Ik ben al eens op tv geweest bij Omroep Brabant in een item over de kerstdrukte, maar dat is wat anders." Het belangrijkste vindt hij dat hij en zijn team er lol aan beleven. "Het geeft zoveel energie", zegt hij. "Het is niet alleen leuk, maar ook heel goed voor de teamgeest."

De laatste video, gemaakt voor de reclame-actie voor de Efteling, is inmiddels meer dan twintigduizend keer bekeken.

  

Bron: Hart van Nederland, Beeld: KIJK, ANP


Top 5 kortingscodes




Instagram