slogan

#GraziaHealthChallenge: Weight Watchers met Suzanne - Het einde in zicht

Hier bij Grazia zijn we nooit te beroerd om iets nieuws te proberen en van een leuke uitdaging zijn we ook zeker niet vies. Het zonnetje laat zich steeds vaker zien en binnenkort moeten we dan toch aan die bikini geloven. Daarom: de Grazia Health Challenge!

De komende maanden staan geheel in het teken van Grazia’s Health Challenge: twaalf redactieleden proberen daarom verschillende sporten en diëten uit. De lessen zijn geboekt, de eetschema's gemaakt en we hebben dankzij PUMA Sport fijne activewear om ons fashionable in het zweet te werken. Hoe het ons vergaat, is online op de voet te volgen. Deze week geeft ieder redactielid een update over de laatste loodjes.

Grazia's Suzanne eet volgens het plan van Weight Watchers.

"Ik ben veranderd" 

Na vijf weken zwoegen, zat ik in een impasse. Ik had verwacht dat de kilo’s eraf zouden vliegen met Weight Watchers, ik kende genoeg positieve verhalen. Maar in mijn geval gebeurde dat maar niet. Ik was maar twee kilo kwijt en dat was in de eerste week gebeurd. Wat deed ik fout? Na een e-consult met Weight Watchers kreeg ik handvaten. Zo bleek dat ik mijn eetdagboek op de app pas invulde aan het eind van de dag: fout! Want mede daardoor hield ik mijn porties niet goed genoeg bij. Mijn ‘administratie’ bleek een rommeltje. En daardoor at ik nog altijd meer dan ik dacht. Ook belangrijk: ik mocht niet meer onbeperkt rouwkost eten. In de app krijgen de meeste soorten groenten en fruit weliswaar nul punten, maar ze leveren wel degelijk calorieën. Ik moest dus gaan wegen en portioneren.

En warempel. Hoe moeilijk ik dat portioneren en wegen in het begin ook vond, hoe meer ik er nu aan gewend raak. Hoewel de kilo’s kwijtraken nog altijd niet zo snel gaat als ik hoop - ik moet vechten voor elke ons - gaat het er wel af. Langzaam, maar gestaag. Maar vooral: ik ben veranderd. Niet alleen lichamelijk, vooral mentaal. ‘Vroeger’ opende ik mijn koelkast en keek steevast over groenten en fruit heen. ‘Da’s geen echt eten’, vond ik. Liever dook ik af op kaas. Of op pindakaas, op boterhammen met hagelslag. Want dat vult zo lekker. Maar nu eet ik vele malen gezonder. Op mijn boodschappenlijst staan nu standaard avocado’s, wortelen, appels, bessen, komkommer, spinazie, ga zo maar door. En pas geleden ben ik eens gaan neuzen in het glutenvrije schap. Ik merk dat ik het lekkerder vind om me licht te voelen, ook omdat ik dan pas herken wanneer ik écht trek heb. En geen snaaitrek. Als gevolg van dat gezonde eten zitten mijn broeken nu wijder, ben ik een cupmaat kwijt en voel ik me veel blijer als ik in de spiegel kijk. Ook al zit de challenge er bijna op, ik ga graag nog even door. Nog maar een paar kilo te gaan!

Weer eentje minder

Lievelingsrecept; bietentortilla

Eerste bikinidag. Even over de drempel heen.

Beetje sporten hoort er ook bij!

Blijf je ons volgen? Iedere dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag geven we jullie online een update en eind juni delen we in Grazia's Body Issue de resultaten van ons harde werken. Enne, ben jij ook bezig je winterlaagje te verruilen voor een loeistrakke killer body? Vergeet ons dan als je het even moeilijk hebt niet via Instagram of Facebook te taggen met hashtag #GraziaHealthChallenge. Samen komen we er wel!

Alle artikelen over de Grazia Health Challenge vind je hier.