slogan

#GraziaHealthChallenge: Personal training met Sanne & Nadine - eerste update

Hier bij Grazia zijn we nooit te beroerd om iets nieuws te proberen en van een leuke uitdaging zijn we ook zeker niet vies. Het zonnetje laat zich steeds vaker zien en binnenkort moeten we dan toch aan die bikini geloven. Daarom: de Grazia Health Challenge!

De komende maanden staan geheel in het teken van Grazia’s Health Challenge: twaalf redactieleden proberen daarom verschillende sporten en diëten uit. De lessen zijn geboekt, de eetschema's gemaakt en we hebben dankzij PUMA Sport fijne activewear om ons fashionable in het zweet te werken. Hoe het ons vergaat, is online op de voet te volgen. Deze week geeft ieder redactielid een update over de eerste healthy & sporty weken. 

Grazia's Sanne en Nadine sporten twee maanden lang bij Sports World Amsterdam onder begeleiding van personal trainer Raoul van Sportbrigade.

"Ik zie mijn buik strakker worden"

Sanne: We zitten nu in de derde week. Al na de eerste week was er geweldig resultaat geboekt, dus dit geeft mij extra motivatie. Ik merk dat ik fitter word en ik zie langzaam mijn buik strakker worden (yay!). Ik moet wel zeggen: in het begin was ik erg moe. We kregen veel zware trainingen en ik at een stuk minder calorieën dan ik gewend ben op een dag. Maar inmiddels begin ik er aan te wennen. Maar... ook rust is erg belangrijk als je zoveel traint en gelukkig ben ik daar erg goed in.

Helaas heb ik afgelopen weekend mijn teen gebroken. Niet met trainen, maar gewoon suf thuis. Dit betekent voor mij dat ik de komende twee weken de trainingen iets moet aanpassen. Ik zal meer krachttrainingen doen en wat minder cardio om mijn voet zo min mogelijk te belasten. En last but not least: Het is ontzettend fijn om dit samen met Nadine te doen, omdat we elkaar lekker kunnen supporten. Wij knallen nog lekker door!

Gaan we weer!

We zijn er weer klaar voor!

Geen burger en friet voor mij...

"De kilo's vliegen er vanaf"

Nadine: De eerste twee weken zijn me goed bevallen. Ondanks dat het zwaar en wennen is, is het me toch echt meegevallen. Het scheelt dat ik dit samen met Sanne doe. We motiveren elkaar en dat werkt goed. Wel is mijn leven totaal veranderd. Geen borrels, lekker uiteten en lange avondjes hangen op de bank meer: alles staat tegenwoordig alleen nog maar in het teken van de challenge. Slapen, werken, eten en sporten dus.

De afgelopen twee weken was ik erg moe. Ik sliep onwijs goed en vooral heel vast. Verder merk ik dat ik 't vaker koud heb; mijn lichaam moet duidelijk wennen aan mijn sobere voedingsschema. Maar het is niet voor niks: de kilo's vliegen eraf. Ik merk het al aan mijn kleding; mijn bh moest ik bijvoorbeeld na een week al strakker doen. De hele hevige spierpijn van de eerste weken -lees: alsof ik door een vrachtwagen overreden was- wordt minder. Mijn spieren beginnen er dus aan te wennen. Woohoo!

Los van de vier trainingen per week, kost een healthy lifestyle veel voorbereiding. Eten is nu echt iets waar ik bijna obsessief mee bezig ben. Ik mag 1200 calorieën per dag en geen koolhydraten. Alles moet dus worden gewogen en ingevoerd in de 'Food-app' zodat ik keurig kan bijhouden hoeveel calorieën ik nog mag. Aangezien we geen kantine hebben op de redactie, moet ik iedere dag mijn eigen lunch meenemen. Deze bestaan voornamelijk uit salades die ik iedere ochtend of de avond van tevoren maak. Het is een uitdaging om iedere dag weer gevarieerd en gezond te eten. De lekkere trek in dingen die ik nu niet mag eten wordt dan ook steeds groter, maar ik ben super gemotiveerd en ga het zeker volhouden. Ik weet waar ik het voor doe en wat voor moeite het kost om het er weer af te krijgen. ​​​​​​

After workout lunch

Buiten spelen!

Healthy baking: chocolade-proteïnetaart

Watertje voor mij...

Gezonde pizza met bloemkoolbodem

Blijf je ons volgen? Iedere dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag geven we jullie online een update en eind juni delen we in Grazia's Body Issue de resultaten van ons harde werken. Enne, ben jij ook bezig je winterlaagje te verruilen voor een loeistrakke killer body? Vergeet ons dan als je het even moeilijk hebt niet via Instagram of Facebook te taggen met hashtag #GraziaHealthChallenge. Samen komen we er wel!

Alle artikelen over de Grazia Health Challenge vind je hier.