Grazia bezoekt: FUN FACTORY in Bremen

De boekenreeks van Fifty Shades of Grey heeft voor een ware seksrevolutie gezorgd nadat Anastasia Steele en Christian Gr...

De boekenreeks van Fifty Shades of Grey heeft voor een ware seksrevolutie gezorgd nadat Anastasia Steele en Christian Grey menig lezer rode oortjes bezorgde. Vrouwen durven zich, net als de protagonist, steeds meer over te geven en zijn niet bang om te experimenteren in bed, zo blijkt uit onderzoek van RTL. Ook het gebruik van seksspeeltjes is booming, maar een ‘gewone’ roze dildo die beschaamd in je ondergoedlade ligt, is anno 2017 passé. Steeds vaker komen er kekke designs op de markt, daarom bracht Grazia een bezoek aan de FUN FACTORY in Bremen, waar dagelijks zo’n 3000 esthetische en smaakvolle seksspeeltjes geproduceerd worden.

FUN

FUN FACTORY is fabrikant van erotische speeltjes, met als specialisatie siliconen dildo’s, vibrators en love balls. Waar het bedrijf eerst een pinguïn (of volgens sommigen een dolfijnvormig seksspeeltje) op de mark bracht, is dat nu, 21 jaar later, wel anders. FUN FACTORY kent geen saaie designs, “It’s all about fun”, benadrukt oprichter Michael Pahl. Met hun fraaie en innovatieve ontwerpen zien ze steeds vaker dat zowel mannen als vrouwen het taboe op seksspeeltjes durven te doorbreken. Met hun designs sleepten ze tal van prijzen in de wacht waaronder de felbegeerde Red Dot Product Design award in 2008.

Design

Maar wát maakt een seksspeeltje nou eigenlijk zo aantrekkelijk? Dat hangt allemaal samen de gebruiksvriendelijkheid: “Het gaat erom dat je speeltje gewoon werkt en dat het aantal technische foefjes minimaal blijven. Mannen en vrouwen hebben er juist behoefte aan dat hun speeltje naar behoren presteert en ze hem op lange termijn kunnen gebruiken en plezier van hebben”, aldus Pahl. Op de vraag vraag hoe hij inspiratie vindt voor nieuwe designs laat hij weten dat hij veel input haalt uit de feedback van zijn klanten. Dirk en Michael werken nauw samen met Simone, van het productieteam. Het idee wordt omgezet in een schets, en ook de kleuren worden vervolgens gekozen. “Opvallend genoeg is roze het meest verkochte kleur speeltje, maar dat neemt niet weg dat we de kleurentrends niet in de gaten houden. Vooral vrouwen lijken een sterke voorkeur te hebben voor het lieflijke kleurtje.” Het komt dan ook niet geheel als een verrassing dat de Amorino vibrator, één van hun meest verkochte speeltjes is. Enne, FUN fact: De smart balls worden zelfs door vroedvrouwen aangeraden om je bekkenbodemspier te trainen. Wanneer je als vrouw weet waar de bekkenbodemspier zit, kun je deze ontspannen wanneer seks pijn dreigt te doen en kun je hem juist aanspannen om de kracht te vergroten. Win, win situatie, als je het ons vraagt.

Productieproces

Na de schets begint het productieproces; de kleuren worden met elkaar gemengd, de vloeibare siliconen wordt in de mallen geschonken, na een half uur uit de vormen getrokken en als laatst worden ze gefinetuned. Daarna worden de technische snufjes zoals de motor, batterij, handvat eraan toegevoegd worden. Zal je waarschijnlijk niet verwachten; maar tal van deze handelingen worden met de hand gedaan. Zodra de laatste puntjes op de ‘i’ zijn gezet, is het tijd voor het belangrijkste onderdeel, de qualitycheck: Zo wordt er gekeken of alle kleuren overeenkomen, maar ook of de motor past – en belangrijker nog – werkt. Als laatst wordt gekeken of het speeltje geen gekke geluiden maakt en hij goed lockt. Want een speeltje dat blijft vibreren in de handtas, dat wil je natuurlijk niet. Voldoen ze niet aan de check, dan worden ze weggegooid. Dat is iets wat niet vaak gebeurt, mede dankzij de kwaliteitscontroles. En de onderdelen die ze dan kunnen hergebruikt worden. Als laatst worden ze weer gecheckt en schoongemaakt. Als laatste worden ze ingepakt en zijn ze ready to send off.

Win, win, win!

Grazia kwam natuurlijk niet met lege handen terug uit Duitsland. Wij mogen 3 lezeressen blij maken met een goedgevulde goodiebag van FUN FACTORY ter waarde van €150. Kans maken? Vul HIER het winformulier en fingers crossed!

Voorwaarden: Deze actie loopt tot 17 april 2017. De winnaars ontvangen persoonlijk bericht. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd en de prijs is niet inwisselbaar voor geld of voor andere goederen of diensten. Mocht Grazia niet binnen twee weken na berichtgeving antwoord ontvangen van de winnaar, dan vervalt de prijs.

Laatste nieuws