Mannen vaker spijt van online aankoop

Mannen hebben vaker spijt van de online aankopen die op de deurmat vallen dan vrouwen. Bovendien blijkt dat circa 10 pro...

Mannen hebben vaker spijt van de online aankopen die op de deurmat vallen dan vrouwen. Bovendien blijkt dat circa 10 procent van de ondervraagde mannen weleens onder invloed van alcohol is tijdens het internetshoppen.

Onder invloed

Ongeveer een op de tien Nederlandse mannen geeft toe weleens onder invloed online aankopen te doen, van de vrouwen doet slechts 2,5 procent dit. Drank blijkt vooral een grote speler hierin te zijn, gevolgd door soft- en daarna harddrugs. Als er drank of drugs in het spel was, heeft de helft van de respondenten achteraf spijt.

Emotiekopers

Mannen kopen dan wel vaker onder invloed dan vrouwen; wij laten ons vaker leiden door emoties. En ook dan krijgen we uiteindelijk spijt, blijkt uit het onderzoek. Maar wij vrouwen zijn niet de enige emotiekopers! Zowel 20 procent van de vrouwen als 20 procent van de ondervraagde mannen fleuren zichzelf door een impulsieve aankoop te doen.

Verzendkosten

Naast het bestellen onder invloed blijkt dat 50 procent van de mannen regelmatig meer bestelt dan ze nodig hebben. Mannen doen dit om het bestelbedrag op te schroeven, zodat de verzendkosten vervallen.

Bron: Kortingscode.nl / Beeld: Sanoma Beeldbank

Tekst: Carolien Tsao 

Laatste nieuws