Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Zo ziet het Calvin Klein logo er niet meer uit

Vorige zomer werd wereldkundig dat Raf Simons de rol van van chief creative officer van het iconische merk Calvin K...

Zo ziet het Calvin Klein logo er niet meer uit

Vorige zomer werd wereldkundig dat Raf Simons de rol van van chief creative officer van het iconische merk Calvin Klein zou vervullen. Met ingang van zijn functie heeft de Belgische ontwerper het logo van Calvin Klein onder handen genomen. Op Instagram presenteert hij de nieuwe variant.

NYFW

Met het nieuwe, schreefloze lettertype wil Calvin Klein terugkeren naar hun oorsprong. "Een erkenning van de oprichter en de fundering van het modehuis", aldus het modelabel. Het logo heeft veel overeenkomsten met het oude logo en is ontworpen door de Britse art director en grafisch designer Peter Saville. Saville werkte eerder samen met onder andere Jil Sander, Stella McCartney en Christian Dior. Ook is hij een bekende van Raf Simons; samen werkten ze aan de Fall/Winter '03-collectie voor de ready to wear lijn.

Lees ook: Riccardo Tisci weg bij Givenchy

Bron: Fashion United, Vogue Beeld: Calvin Klein