Victoria’s Secret past ‘Body’ campagne aan

Victoria’s Secret kwam afgelopen week met een nieuwe slogan voor de bekende 'Body' beha. Deze nieuwe slogan schoot bij e...

Victoria’s Secret kwam afgelopen week met een nieuwe slogan voor de bekende ‘Body’ beha. Deze nieuwe slogan schoot bij een groot aantal vrouwen in het verkeerde keelgat en het regende vervolgens klachten bij het lingeriemerk.

Ideaalbeeld

De slogan ‘The Perfect Body’ van de campagne, werd niet door iedereen gewaardeerd. In de campagne zijn de afgetrainde lichamen van de Angels te zien. Volgens velen is maat 34, een thigh gap en volle borsten het schoonheidsideaal van het lingeriemerk en niet iedereen is het ermee eens dat dit ideaalbeeld zo opgedrongen wordt.

Victoria’s Secret heeft daarom de zeer omstreden slogan veranderd naar ‘A Body for every Body’. Nog steeds met hetzelfde rijtje modellen, maar het is volgens de actievoerders een stap in de goede richting.

#iamperfect

Ook op een groot aantal Angels was er commentaar, waaronder Behati Prinsloo en Lily Aldridge. Dat hun lichaam als hét perfecte lichaam werd gelabeld, ging vrouwen wereldwijd te ver. Hierdoor werd er een anti-campagne ontketend op Twitter met de hashtag #iamperfect.

Beeld: Victoria’s Secret, BuzzFeed

 

Laatste nieuws