slogan

De mooiste beelden van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Modeliefhebbers, opgelet! Het Amsterdamse modespektakel Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is tot een einde gekomen. Van Spijkers en Spijkers tot Liselore Frowijn ; de week was weer gevuld met mode om bij weg te dromen. Was je er niet bij? Niet getreurd, wij hebben de mooiste beelden voor je op een rij gezet.

Future Generation presents Martan

Geïnspireerd door verschillende wereldreligies en spiritualiteit vermengt MARTAN iconische visuele elementen zoals de religieuze spiraalvorm, de slang en de windsels van de tefillin (Joodse gebedsriem) in een kleurrijke collectie voor mannen en vrouwen, vol vernieuwende ideeën en uitgesproken silhouetten.

Future Generation presents The Painting

Negen designtalenten hebben hun visie verbeeld op het blanke canvas van The Painting. Ze kregen wit, de kleur van geloof, hoop en liefde, aangereikt om elk drie outfits te creëren.

Disney's Beauty & The Beast

The Walt Disney Company ging een samenwerking aan met zes getalenteerde fashion designers en vroeg hen om zich te laten inspireren door de film en dit uit te werken in een fashion item met als resultaat zes fantastische designs. 

Ala Blanka 

De collectie visualiseert vorm en beweging met de elegante krachtige vrouw in de hoofdrol. Zachte kleuren gecombineerd met exclusieve materialen, waarin structuur een belangrijke rol speelt. 

Tess van Zalinge

Door de unieke samenwerking met Royal Delft stonden Nederlands erfgoed, Delfts blauw én het Meisje met de Parel centraal. "Ik heb me laten inspireren door de zoot-suits en daar een vrouwelijke vertaling van gemaakt, met focus op ambacht en experiment."

Spijkers en Spijkers

Spijkers en Spijkers benadrukt dit seizoen LOVE in REVOLUTION, twee ogenschijnlijk dualistische woorden, maar feitelijk wordt elke revolutie geboren uit liefde. Er was een grote variatie aan kleur- en materiaalgebruik te zien, die spannend en smaakvol werd gecombineerd. 

Liselore Frowijn

Liselore Frowijn toonde haar pre-collectie FW 17/18. Het tweede deel van de presentatie was gewijd aan een 'See Now, Buy Now' collectie welke in samenwerking met het Nederlandse Vlisco werd ontwikkeld. Het was voor het eerst dat een Nederlandse designer een collectie presenteerde welke direct na afloop van de show online gekocht kon worden.

Beeld: ANP