American Apparel weer onder vuur

Modeketen American Apparel ligt weer onder vuur. De back to school campagne, waarin we hele korte rokjes zien, wordt ver...

Modeketen American Apparel ligt weer onder vuur. De back to school campagne, waarin we hele korte rokjes zien, wordt vergeleken met soft porn.

Het merk is de laatste jaren vaak in het nieuws. Zo zou oprichter Dov Charney zijn beschuldigd dat hij werknemers als seksslaaf gebruikte en vulden zij hun etalages in New York met paspoppen met schaamhaar. Nu worden ze aangevallen voor de wel erg uitdagende back to school campagne.

Van achteren

Op de foto zien we een model van achteren. Met haar benen gespreid buigt ze voorover, waardoor we een deel van haar billen en ondergoed te zien krijgen. Daarnaast bevat de collectie hoge hakken, een leren minirokje en een lijn crop tops met de naam Lolita, vernoemd naar het boek van Vladimir Nabokov over een oudere man die (seksueel) verliefd wordt op een 12-jarig meisje.

Een kinderorganisatie vindt de campagne vreselijk ongepast en is in opstand gekomen. Ze vragen ouders om de kledingstukken niet voor hun kinderen te kopen. “Een schoolcampagne is bedoeld voor tieners onder de 16 jaar. Het gaat hier om minderjarige porno om producten aan kinderen te verkopen”, legt de organisatie uit.

Inmiddels heeft American Apparel de foto van hun Instagram en website gehaald. Wat vind jij, terecht of overdreven?

 

Beeld: American Apparel 

 

Laatste nieuws