Fit met Foodie-ness: Gezond eten in het weekend

Door op
Fit met Foodie-ness: Gezond eten in het weekend

Fit-girl Carolina van Dorenmalen, beter bekend van de succesvolle blog Foodie-ness, weet alles op het gebied van voeding, sport en lifestyle. Daarom deelt ze om de week de beste tips & tricks, inspiratie en motivatie voor een gezonde leefstijl die ook écht vol te houden is. Kom maar op met die happy & healthy lifestyle!

Zo overleef je het weekend

Ken je dat gevoel: het is vrijdagmiddag, het weekend staat om de hoek en je voelt de kriebels al in je buik. Ik wel! Voor de meeste mensen is het weekend het feestje van de week, maar tegelijkertijd ook het meest gevaarlijk als je een beetje op je lijn wilt letten. Wil jij weten hoe je het weekend leuk overleeft, zonder je dieet overboord te gooien? Lees nu mijn 5 tips!

1. Extra sweaty minutes
Tijdens het weekend hebben we over het algemeen wat extra vrije tijd. Probeer een beetje van deze tijd in te vullen met een extra killer work-out. Dit compenseert tenslotte weer dat ene wijntje dat je vanavond op een verjaardag wilt drinken.

2. Lente = naar buiten!
De lente is begonnen en dit betekent dat het makkelijker en leuker is om een stukje te wandelen, of op de fiets naar de stad te gaan. Probeer tijdens je weekenden wat actiever van A naar B te gaan en werk meteen aan je vitamine D opname!

3. Plan geen plannen
Gezondheid is niet alleen een fit lichaam, maar ook een healthy mind. Probeer tijdens je weekend eens bewust voor wat me-time te kiezen en maak tijd vrij voor wat ontspanning. Een volle planning is leuk, maar maak niet je batterij op voor de volgende week. Probeer eens een boekje te lezen, muziek te luisteren of éé van mijn gezonde receptjes te bakken. Je zult versteld zijn van de energie die het je geeft en de motivatie om on your healthy track te blijven.

4. Healthy choices first
Probeer je dag te starten met een gezond ontbijtje of een lunch rijk aan groenten, vezels en vitaminen. Vermijd de kans dat je per ongeluk alle maaltijden buiten de deur aan het eten bent en een aantal duizend calorieën verder bent. Heb je een cheat meal gehad? Vergeet dan niet alsnog de nodige groenten en vitaminen binnen te krijgen. Je lichaam heeft dit nog altijd nodig!

5. Balance on alcohol
Natuurlijk hoef je de alcoholistische drankjes niet allemaal af te slaan, maar het gaat allemaal om balans. Probeer dus voor de betere alternatieven te kiezen. Niet voor niets kiezen de Victoria’s Secret babes een vodka met spa rood! 

Meer zien, lezen en weten van Foodie-ness? Neem een kijkje op haar blog, Instagram, Facebook of stuur een mailtje


Top 5 kortingscodes




Instagram