Fit met Foodie-ness: 4 Tips om te genieten van cheat meals tijdens het afvallen

Door op
Fit met Foodie-ness: 4 Tips om te genieten van cheat meals tijdens het afvallen

Fit-girl Carolina van Dorenmalen, beter bekend van de succesvolle blog Foodie-ness, weet alles op het gebied van voeding, sport en lifestyle. Daarom deelt ze om de week de beste tips & tricks, inspiratie en motivatie voor een gezonde leefstijl die ook écht vol te houden is. Kom maar op met die happy & healthy lifestyle!

Cheat meals tijdens het afvallen

Zo nu en dan doen we het allemaal: eten voor de lekker en niet omdat dit nodig is. In de wereld van “health” noemen we dit cheat meals. Zelf ben ik groots fan van cheaten, maar wil ik natuurlijk niet dat dit mijn body goals in de weg staat. Zo herstel je van cheaten:

1. Protein & veggies
Heb jij net een cheat day achter de rug? Dan kies je de dag erna voor een protein & veggie day! Een cheat day is natuurlijk een calorieën klapper en je brengt je calorie-inname in balans door de dag erna een low-calorie dag in te lassen. Eiwitten en groenten tellen relatief weinig calorieën, maar geven jouw lichaam wel de energie, vitaminen en mineralen die het nodig heeft om goed te functioneren.

2. Bump up your calorie burn!
De dag na een cheat day is het aan te raden om een extra 20 min. cardio of paar setjes extra krachtoefeningen toe te voegen aan je work-out. Het is zeker niet aan te raden om een uur langer op het cardio apparaat te staan, dit werkt namelijk averechts! Waarom? Een uur extra training in combinatie met een low-calorie dag zal een behoorlijke stress op je lichaam uitoefenen. Stress overload resulteert in cortisol, dit is een stresshormoon dat in relatie staat tot het opslaan van vet.

3. Drink  water – a lot!
Een cheat meal bestaat uit bad foods en bad foods bestaan uit veel zout of suiker – of beide! De beste manier om dit af te voeren is door veel water te drinken. TIP: 2 liter!

4. Move on! Hold on!
Dit klinkt misschien logisch, maar in praktijk lijkt het soms lastig om na een cheat day (of twee!) weer door te pakken. Vergeet niet dat cheaten he-le-maal ok is, zolang het onderdeel is van je plan en je in control blijft!

Meer zien, lezen en weten van Foodie-ness? Neem een kijkje op haar blog, Instagram, Facebook of stuur een mailtje


Top 5 kortingscodes




Instagram